목차 1. Business( U.S hospital VS Korea hospital) 2. Business( U.S hospital VS Korea hospital) 2.1 Definition of Marketing 2.2 Core of Marketing 2.3 Necessity of Marketing in Hospital 2.4 의료기관의 특성과 마케팅 2.5 의료서비스 2.6 마케팅 수행 단계 2.8 광고 VS 홍보 2.9 광고 (미국 VS 한국 본문 U.S Hospital's Business and Marketing activity (병원의 업무와 마케팅은 범위가 상당히 넓어 다루기 모두 다루기 어렵고, 미국에는 영리병원이 존재하여 한국과의 업무나 마케팅에서 차이가 있기 때문에서 그 차이를 보는 것을 중점으로 함) 1. Business( U.S hospital VS Korea hospital) The Total Number of U.S hospitals Nongovernment Not-for-Profit Community Hospitals 2,923 Investor-Owned (For-Profit) Community Hospitals 982 State and Local Government Community Hospitals 1,105 Federal Government Hospitals 213 Nonfederal Psychiatric Hospitals 447 Nonfederal Long Term Care Hospitals 129 Hospital Units of Institutions (Prison Hospitals, College Infirmaries, Etc.) 16 Source: American Hospital Association( NOV, 09 ) The permission of 'Investor-Owned(For-Profit) Community Hospitals' is the main difference between U.S and Korea Hospitals. 참고문헌 http://www.khidiusa.org/kor/?document_srl=1839#a4-2 미국 보건산업의료 뉴스 좋은 정보가 많다!!! http://blog.daum.net/_blog/BlogTypeView.do?blogid=0ZI90&articleno=2&_bloghome_menu=recenttext#ajax_history_home 병원경영의 패러다임 변화, (환자중심으로 변화) 키워드 마케팅, 의료서비스, 관리, 서비스, 의료 |
2017년 5월 28일 일요일
의료서비스에서의 마케팅 관리
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